mamanda - mamma till Ella

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2013

Change

Av mamanda - 30 augusti 2013 21:29

Snacka om att barn förändrar både ens liv och ens vardag.

Ta dethär med städ. Det har varken varit min eller sambons starka sida. Ofta stökigt och när man skulle städa var det storstäd på schemat.

Nu för tiden plockar jag (förutom dagtid) alltid innan läggdags, rensar borden på skit och städar upp i köket så man inte behöver göra fet så fort man kliver upp, efter frukosten har jag börjat dammsuga, varje dag. Nu när hon krälar på golvet vill jag inte att hon blir skitig och äcklig.

Summan av kardemumman - från att vara en sölpelle till en pedant som vill ha allt iordning.

Föv får jag inte tid att storstäda heller när jag är ensam på dagarna, lilla terror tillåter inte det ;)

 
 
Jenny

Jenny

30 augusti 2013 23:33

Bra tänkt tycker jag, bättre att hålla efter och hålla bebisen så ren som möjligt så länge det går!

http://jennysnuzie.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mamanda - 5 september 2013 21:22

Av mamanda - 4 september 2013 21:48


Bilden kom visst inte med. Här är den igen

Av mamanda - 4 september 2013 21:46

Sådär, då ligger man i sängen. Lika bra att lägga sig tidigt så man klarar av en eventuell skräpnatt igen. Jag har börjat hitta undanflykter för promenad. På morgonen är jag för trött, på dagen står solen för högt, efter middagen kan jag inte gå ...

:(

Av mamanda - 4 september 2013 11:57


Usch vilken natt, dom blir bara värre och värre. Var upp en gång i halvtimmen, ibland mer och tröstade ledset barn. Det första jag gjorde imorse var att ringa BVC och få klartecken att ge Alvedon om det blir en till sånhär natt. Sen ska jag möble...

Av mamanda - 3 september 2013 21:45


Kommer ni ihåg när jag i somras skrev att Ella höll på att få en tand? Det stack ut ett litet korn? Nåväl, den försvann igen. Nu har hon sovit dåligt i två veckor, sista dagarna har humöret varit hemskt och hon har dregglat. Hon som aldrig dreggl...

Amanda heter jag som sitter bakom spakarna/tangenterna/mobilen. Har vandrat 23 år på denna jord och inte riktigt listat ut vad jag vill bli när jag blir stor. 

Jag bor i skogarna i Uppsala tillsammans med sambo, dotter och hund. Ett riktigt Svenssonliv.

 

Ella kom till världen 10/1-13, 04:56. Det var en relativt snabb och enkel förlossning..

 

Hon är en bestämd dam som vet vad hon vill och inte vill. Hon har oftast ett leende på läpparna och tar livet med en klackspark!

 

Förlossningsberättelse

Instagram @maamandaa

IHBS

Senaste inläggen

Kategorier

Reklam


Skapa flashcards