mamanda - mamma till Ella

Direktlänk till inlägg 4 september 2013

Godnatt världen

Av mamanda - 4 september 2013 21:46

Sådär, då ligger man i sängen. Lika bra att lägga sig tidigt så man klarar av en eventuell skräpnatt igen.

Jag har börjat hitta undanflykter för promenad. På morgonen är jag för trött, på dagen står solen för högt, efter middagen kan jag inte gå för det är dumt om Ella somnar så tätt inpå kvällen.... Och detta trots att min tå nu är frisk. Det är ju skönt att gå, det vet jag ju. Hunden behöver och min vikt behöver verkligen. Så imorgon efter frukosten är det jag som tar på mig promenadskorna och går till bommen och tillbaka (ca 4 km) punkt och slutdiskuterat

Ser ni lilla risgrynet? Vänster framtand. Den har tittat ut mer sen igår men ändå myyyycket kvar. Suck

[Bild]

(Ursäkta maten runt munnen. Men ända sättet att få henne att gapa sådär är vid just matning)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mamanda - 5 september 2013 21:22

Av mamanda - 4 september 2013 21:48


Bilden kom visst inte med. Här är den igen

:(

Av mamanda - 4 september 2013 11:57


Usch vilken natt, dom blir bara värre och värre. Var upp en gång i halvtimmen, ibland mer och tröstade ledset barn. Det första jag gjorde imorse var att ringa BVC och få klartecken att ge Alvedon om det blir en till sånhär natt. Sen ska jag möble...

Av mamanda - 3 september 2013 21:45


Kommer ni ihåg när jag i somras skrev att Ella höll på att få en tand? Det stack ut ett litet korn? Nåväl, den försvann igen. Nu har hon sovit dåligt i två veckor, sista dagarna har humöret varit hemskt och hon har dregglat. Hon som aldrig dreggl...

Av mamanda - 2 september 2013 19:57


Uj vad hon inte kan sitta still, alls. Hon krälkryperålar (finns inget bra ord som beskriver sättet hon tar sig fram på), hon reser sig mot allt, klättrar över både saker och mig. Hittills har hon inte tagit sig så långt med sin krälkryperålning,...

Amanda heter jag som sitter bakom spakarna/tangenterna/mobilen. Har vandrat 23 år på denna jord och inte riktigt listat ut vad jag vill bli när jag blir stor. 

Jag bor i skogarna i Uppsala tillsammans med sambo, dotter och hund. Ett riktigt Svenssonliv.

 

Ella kom till världen 10/1-13, 04:56. Det var en relativt snabb och enkel förlossning..

 

Hon är en bestämd dam som vet vad hon vill och inte vill. Hon har oftast ett leende på läpparna och tar livet med en klackspark!

 

Förlossningsberättelse

Instagram @maamandaa

IHBS

Senaste inläggen

Kategorier

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards